top of page

Αλλαγή συνηθειών: Tο κλειδί για την διαχείριση βάρους.



Άλλαξε το βάρος σου | Άλλαξε την ζωή σου Πώς να χάσεις τα κιλά που θέλεις και να μείνεις για πάντα αδύνατη/αδύνατος. Για να λάβεις το πρόγραμμα κάνε κλικ εδώ!

Όταν μιλάμε για απώλεια βάρους, οι αλλαγές στη συμπεριφορά μας συχνά υποτιμούνται.

Η δίαιτα και η άσκηση μπορούν να κάνουν τη διαφορά στη δυναμική απώλειας του επιπλέον βάρους σου, αλλά χωρίς υγιεινές συνήθειες, η απώλεια βάρους θα είναι δύσκολο να ξεκινήσει και ακόμη πιο δύσκολο να διατηρηθεί.

Έχοντας αυτό κατά νου, δημιούργησα έναν εύχρηστο οδηγό για τις μικρές συνήθειες που μπορείς να υιοθετήσεις κάθε μέρα και θα σε βοηθήσουν στην πορεία προς τη βελτίωση της υγείας, της ευεξίας και της αποτελεσματικής διαχείρισης του σωματικού σου βάρους.

Γιατί είναι τόσο σημαντικές οι αλλαγές συμπεριφοράς όταν θέλεις να χάσεις βάρος;

Για αρχή, η απώλεια βάρους είναι ένα ολιστικό ταξίδι.


Από τη διαχείριση του stress μέχρι τον καλύτερο ύπνο και ακόμη και την ενυδάτωση, η συνολική υγεία σου καθορίζεται από έναν ολιστικό υγιεινό τρόπο ζωής – όχι μόνο από το σωματικό βάρος.

Είναι επίσης εύκολο να πέσεις στην παγίδα της χρήσης μεθόδων όπως η αυστηρή καταμέτρηση θερμίδων.


Μέθοδοι όπως αυτή μπορεί να είναι επιζήμιες για την υγεία, επομένως είναι σημαντικό να ακολουθήσεις μια πιο ολοκληρωμένη προσέγγιση και αντ' αυτού, να χρησιμοποιήσεις τεχνικές αλλαγής συμπεριφοράς για να φτάσεις στο ιδανικό σου βάρος.


Η μείωση θερμίδων και η άσκηση δεν αρκούν συχνά για την απώλεια βάρους.

Τα περισσότερα διαθέσιμα προγράμματα απώλειας βάρους υπόσχονται βραχύβια επιτυχία είτε περιορίζοντας τις ομάδες τροφίμων, είτε επισημαίνοντας τον τρόπο που πρέπει να τρως.


Δεν υπάρχουν πολλά προγράμματα που θα σε διδάξουν πώς να δημιουργήσεις και να διατηρήσεις υγιεινές διατροφικές συνήθειες μακροπρόθεσμα.


Ως αποτέλεσμα, πολλοί άνθρωποι θα ανακτήσουν το βάρος που έχασαν μόλις επιστρέψουν οι παλιές διατροφικές συνήθειες.

Με λίγα λόγια: οι δίαιτες δεν έχουν αποτέλεσμα.


Αντίθετα, το να διαμορφώσεις δυναμωτικές συνήθειες για να βοηθήσεις την απώλεια βάρους, είναι ένας εξαιρετικός τρόπος για να ξεκινήσεις το ταξίδι σου προς την επίτευξη των στόχων σου!

Κατανάλωσε ένα εξαιρετικά θρεπτικό πρωινό

Είναι ένα απλό βήμα, αλλά φροντίζοντας να τρως πρωινό κάθε μέρα μπορεί να σε βοηθήσει πολύ στο ταξίδι σου για απώλεια βάρους.


Ενώ οι υδατάνθρακες έχουν εδώ και καιρό βγάλει κακή φήμη, στην πραγματικότητα είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να ξεκινήσεις την μέρα σου.

Οι σύνθετοι υδατάνθρακες όπως τα δημητριακά ολικής αλέσεως, τα όσπρια, τα φρούτα και τα λαχανικά προσφέρουν σημαντική θρεπτική αξία, που σημαίνει ότι μπορούν εύκολα να παρέχουν τις περισσότερες από τις φυτικές ίνες που απαιτεί το σώμα σου.


Οι φυτικές ίνες είναι ιδανικές για την απώλεια βάρους, επειδή σε βοηθούν να αισθάνεσαι χορτάτη και ικανοποιημένη μετά το φαγητό, κάτι που μπορεί να σταματήσει τα αχρείαστα σνακ.


Εκτός από τους υδατάνθρακες, η πρωτεΐνη παίζει επίσης ζωτικό ρόλο στη βιώσιμη απώλεια βάρους.

Η πρωτεΐνη αφομοιώνεται αργά, γεγονός που επιτρέπει στο σώμα σου να αισθάνεται πληρέστερο για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα.

Πιες νερό

Μπορεί να φαίνεται περίεργο, αλλά η επιστήμη της διατροφολογίας μας ενημερώνει ότι το να παραμείνεις ενυδατωμένη μπορεί να σε βοηθήσει να χάσεις βάρος με διάφορους τρόπους.

Από την καταστολή της όρεξής σου, μέχρι την τόνωση του μεταβολισμού σου και τη διευκόλυνση της άσκησης.

Συμπτωματική άσκηση

Μπορεί να είναι δύσκολο να εφαρμόσεις ασυνήθιστες ρουτίνες άσκησης στην καθημερινότητα σου, οπότε γιατί να μην προσπαθήσεις να ενσωματώσεις περισσότερη τυχαία άσκηση μέσα στην ημέρα;

Είναι εύκολο να εντάξεις την τυχαία άσκηση στην καθημερινή σου ρουτίνα μέσα από μερικές απλές αλλαγές νοοτροπίας.


Το να κάνεις μερικά επιπλέον βήματα για να διατηρήσεις το σώμα σου σε κίνηση όλη την ημέρα μπορεί να είναι ένας εξαιρετικός τρόπος για να βοηθήσεις την απώλεια βάρους.


Ίσως θέλεις να δοκιμάσεις:

  • Να επιλέγεις τις σκάλες αντί του ανελκυστήρα.

  • Να υιοθετήσεις μεσημεριανές διατάσεις και τακτικά διαλείμματα στο χώρο εργασίας.

  • Στάθμευσε το αυτοκίνητό σου πιο μακριά ή κατέβα από το λεωφορείο μια στάση νωρίτερα.

  • Αναζήτησε ευκαιρίες για να μετακινηθείς — αντί να πιεις έναν καφέ στο ισόγειο, γιατί να μην δοκιμάσεις το νέο καφέ, λίγα τετράγωνα πιο πέρα;


Κοιμήσου αρκετά

Η έρευνα δείχνει ότι η στέρηση ύπνου συνδέεται με υψηλότερο σωματικό βάρος και αυξημένη όρεξη, καθώς και με αυξημένο κίνδυνο παχυσαρκίας.


Αυτό οφείλεται σε μυριάδες λόγους.

Πρώτα, ο ύπνος επηρεάζει δύο ζωτικές ορμόνες της όρεξης στο σώμα σας - τη λεπτίνη και τη γκρελίνη.


Η λεπτίνη μειώνει την όρεξη, επομένως όταν αυτά τα επίπεδα είναι υψηλά, συνήθως αισθάνεστε χορτάτοι.

Η γκρελίνη, από την άλλη πλευρά, διεγείρει την όρεξη και συχνά αναφέρεται ως η «ορμόνη της πείνας».


Μελέτες έχουν δείξει ότι ο περιορισμός του ύπνου αυξάνει τα επίπεδα της γκρελίνης και μειώνει τη λεπτίνη, που σημαίνει ότι όσοι στερούνται ύπνου είναι πολύ πιο πιθανό να αισθανθούν αυξημένα επίπεδα πείνας, γεγονός που μπορεί να οδηγήσει σε αυξημένα σνακ.

Η έρευνα έχει επίσης βρει ότι η στέρηση ύπνου μπορεί να επηρεάσει την επιλογή τροφής και τον τρόπο με τον οποίο ο εγκέφαλος αντιλαμβάνεται το φαγητό.

Μελέτες δείχνουν ότι οι περιοχές του εγκεφάλου που είναι υπεύθυνες για την ανταμοιβή είναι πιο ενεργές ως απάντηση στο φαγητό μετά την απώλεια ύπνου.

Άφησε το πιρούνι σου ανάμεσα στις μπουκιές

Το να τρως αργά μπορεί να μην σου φαίνεται μεγάλο θέμα, αλλά στην πραγματικότητα είναι!


Η επιστήμη δείχνει ότι οι άνθρωποι που τρώνε αργά, τείνουν να ζυγίζουν λιγότερο γενικά και η έρευνα έχει επίσης βρει ότι η επιβράδυνση μπορεί πραγματικά να βοηθήσει στην απώλεια βάρους.

Δεδομένα από περισσότερα από 60.000 άτομα με διαβήτη σε μια περίοδο έξι ετών έδειξαν ότι τα άτομα με καλύτερες συνήθειες που σχετίζονται με τα τρόφιμα ήταν γενικά πιο υγιή.


Όσοι έτρωγαν πιο αργά είχαν 42% χαμηλότερες πιθανότητες να γίνουν παχύσαρκοι, ενώ εκείνοι που έτρωγαν πιο αργά είχαν 29% χαμηλότερο κίνδυνο εμφάνισης επιπλοκών λόγω της ασθένειας.

Συνήθειες που πρέπει να κόψετε όταν θέλετε να χάσετε βάρος

Δεν είναι μόνο η εφαρμογή καλών συνηθειών για την απώλεια βάρους. Για να επιφέρεις απτή αλλαγή, μπορεί επίσης να είναι χρήσιμο να ρίξεις μια ματιά και στις αρνητικές συνήθειες

Κόψε το αχρείαστο σνακ

Το αχρείαστο σνακ είναι η πρώτη συνήθεια που πρέπει να κόψεις.

Τα ανθρώπινα όντα δεν χρειάζονται σνακ μεταξύ των γευμάτων για να επιβιώσουν, αλλά είναι εύκολο να διαμορφώσουμε συνήθειες σνακ - ειδικά όταν είμαστε βαριεστημένοι ή λυπημένοι – ένα φαινόμενο που περιγράφεται με τον όρο «συναισθηματική κατανάλωση» φαγητού.

Και, ενώ το σνακ μπορεί να φαίνεται αβλαβές, αθροίζονται όλα και μπορούν να παίξουν ρόλο στις διακυμάνσεις του βάρους.

Την επόμενη φορά που θα θέλεις να τσιμπολογήσεις, δοκίμασε να εξετάσεις εάν η πείνα είναι συναισθηματική ή σωματική.

Τρώγοντας πολύ γρήγορα

Από το πρωινό μέχρι το βραδινό γεύμα και όλα τα ενδιάμεσα, το γρήγορο φαγητό είναι μια κοινή συνήθεια.


Όμως, δεν είναι ότι καλύτερο για την απώλεια βάρους.

Το να τρως αργά σου επιτρέπει να αναγνωρίζεις το αίσθημα πληρότητας, σε αντίθεση με το να φας ένα ολόκληρο γεύμα γρήγορα και να συνειδητοποιήσεις αφού το έχεις φάει ότι έχεις καταναλώσει υπερβολική ποσότητα με ότι αυτό συνεπάγεται (ενοχές, φουσκώματα, επιπλέον βάρος).

Άφησε κάτω το τηλέφωνό σου ενώ τρως

Αυτό συνδέεται επίσης με το παραπάνω σημείο, καθώς γενικά δυσκολευόμαστε να μετρήσουμε πότε είμαστε χορτάτοι, αν είμαστε απασχολημένοι με τα τηλέφωνά μας ενώ τρώμε.


Μακροπρόθεσμα, αυτό σημαίνει ότι μπορούμε να κάνουμε υπερκατανάλωση τροφής σε τακτική βάση, κάτι που μπορεί να κάνει την απώλεια βάρους αρκετά δύσκολη.

Αντίθετα, δοκίμασε να αφήσεις το τηλέφωνό σου (το pc, το tablet, την τηλεόραση) κάτω ενώ τρως και απόλαυσε απλά το γεύμα και την παρέα.


Τα τακτικά γεύματα με αγαπημένα πρόσωπα έχει αποδειχθεί ότι ενισχύουν υγιεινές διατροφικές συνήθειες και μπορούν να εξασφαλίσουν ότι παραμένεις συνδεδεμένη με τα ερεθίσματα της πείνας και της πληρότητας.

Μακροπρόθεσμες αλλαγές που πρέπει να κάνεις για την απώλεια βάρους

Το ταξίδι απώλειας βάρους δεν είναι ποτέ γραμμικό και υπάρχουν πολλά πράγματα που πρέπει και δεν πρέπει να ακολουθήσεις.

Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο δημιουργήθηκε το Άλλαξε το βάρος σου | Άλλαξε την ζωή σου — για να σε βοηθήσει να επιτύχεις μακροπρόθεσμη απώλεια βάρους με ένα συνδυασμό πρωτοποριακών μεθόδων, τεχνικών και εργαλείων, που στοχεύουν στο μυαλό (σκέψεις) και στην καρδιά (συναισθήματα) και ρυθμίζουν την πείνα, μειώνουν την ανάγκη κατανάλωσης αχρείαστων θερμίδων και επιφέρουν αλλαγή των αποδυναμωτικών συνηθειών με νέες, πολύ πιο βοηθητικές.

Το ολιστικό πρόγραμμα σε διδάσκει πώς να αλλάξεις τη σχέση σου με το φαγητό και την άσκηση και σου δίνει τα εργαλεία για να κάνεις μακροπρόθεσμες αλλαγές για διαρκή απώλεια βάρους.


Αυτό σημαίνει ότι μόλις χάσεις το επιπλέον βάρος, θα έχεις επίσης τη γνώση για το πώς να συνεχίσεις να κάνεις υγιεινές επιλογές στο μέλλον.


Αγάπησε το σώμα σου στο εδώ και τώρα και αυτό θα στο ανταποδώσει.

Αυτή είναι μια υπόσχεση που μπορώ να σου την δώσω άφοβα.

Μία υπόσχεση που στηρίζεται στα επιτυχή αποτελέσματα όλων των πελατών μου, ανδρών και γυναικών που κατάφεραν να διαχειριστούν το σωματικό τους βάρος … για πάντα!

Σκοπός μου είναι να μοιραστώ μαζί σου όλες εκείνες τις τεχνικές και τα εργαλεία, που αποδεδειγμένα μπορούν να σε βοηθήσουν όχι μόνο να κατακτήσεις το ιδανικό βάρος αλλά και να το διατηρήσεις για πάντα.


Συνέχισε να διαβάζεις όσα μοιράζομαι μαζί σου και σου δίνω την υπόσχεση ότι θα αποκτήσεις μια αξιόπιστη εργαλειοθήκη για την διαχείριση του βάρους σου.


Έως την επόμενη συνάντησή μας, σου εύχομαι η κάθε μέρα να σε φέρνει και πιο κοντά στην επιτυχία των στόχων σου.


Και χαμογέλα σε κάθε ευκαιρία!


Όχι γιατί η ζωή είναι εύκολη, ή τέλεια, ή όπως ακριβώς θα την ήθελες, αλλά επειδή έχεις επιλέξει να είσαι ευτυχισμένη/ος και ευγνώμων για όλα τα καλά πράγματα που έχεις και όλα τα προβλήματα που ξέρεις ότι δεν έχεις.


Επέτρεψέ μου να σε ευχαριστήσω για μια ακόμη φορά για την εμπιστοσύνη σου.


Νίκος Σαπουντζής, MBA MSc

End Results Certified Life & Business Coach

Speaker | Seminar & Workshop Leader | Συγγραφέας


ΥΓ.#1 Το πρόγραμμα "Άλλαξε το βάρος σου, Άλλαξε τη ζωή σου", θα σου προσφέρει όλα τα εργαλεία που χρειάζεσαι για να αρχίσεις να κάνεις αλλαγές στον τρόπο ζωής σου, ώστε να αισθανθείς πιο υγιής, να έχεις περισσότερη ενέργεια και να αρχίσεις να χαίρεσαι περισσότερο τη ζωή σου.


Για να ξεκινήσεις τα συναρπαστικά βήματα αυτής της διαδρομής κάνε κλικ εδώ


ΥΓ.#2 Ενώ αν είσαι από τους ανθρώπους που επιθυμούν να είναι πιο επιτυχημένοι και ευτυχισμένοι μέσα στη σχέση τους, την ζωή και τα επαγγελματικά τους και θέλεις να σε βοηθήσω προσωπικά, τότε κάνε κλικ εδώ για να δεις όλες τις λεπτομέρειες για μια πιθανή συνεργασία μας.


Σχετικές αναρτήσεις

Εμφάνιση όλων

コメント


bottom of page